Intrebari frecvente

Cum poate alege un comerciant casa de marcat potrivita?


Printre criteriile de alegere a modelului potrivit de casa de marcat se pot numara urmatoarele, in functie de necesitatile fiecarei societati:

  • Tipul de afacere pe care comerciantul il dezvolta. Pe baza acestui criteriu casele de marcat pot fi impartite in:
        Case portabile (DP50 si DP50D) - au tastatura gumata;
        Case stationare (MP55, MP55L, MP55LD, MP55B,  DP500, DP500PLUS) - au tastatura clasica.
    Atentie!
Pentru desfasurarea activitatii de comert ambulant, este nevoie ca respectiva activitate sa fie incadrata din punct de vedere al codului CAEN in aceasta categorie, respectiv cea de comert ambulant.
  • Numarul de clienti:
        Sub 150 de clienti - recomandam case cu jurnal electronic;
        Peste 150 de clienti - recomandam case cu rola jurnal tiparita.
  • Facilitati:
        Numarul de articole;
        Tipul interfetei (aceast lucru se refera la porturile USB sau seriale, toate casele au astfel de porturi);
        Modul de lucru cu PC-ul (ONLINE, IN-LINE, OFFLINE).               
  • Pret

Care sunt pasii care trebuiesc parcursi pentru achizitionarea si punerea in functiune a unei case de marcat?

Pentru achizitionarea unei case de marcat trebuie sa urmati pasii mentionati in fisierul atasat mai jos.

Care sunt pasii si actele necesare pentru fiscalizarea unei case de marcat ?

Pentru achizitionarea unei case de marcat, trebuie sa urmati pasii mentionati in documentul atasat mai jos.

Cum se poate obtine o copie a unui proces de sigilare sau a unui aviz de distributie pierdut? (valabil doar in cazul in care ati achizitionat casa de marcat de la Danubius-Exim)

Pentru a primi o copie a unui proces de sigilare pierdut, va rugam sa trimiteti un fax la numarul +40-21-224.22.28 sau un mail la adresa office@danubius-exim.ro, mentionand seria casei de marcat pentru care doriti avizul respectiv.

Care este procedura in cazul in care comerciantul isi schimba punctul de lucru sau codul fiscal?

In acest cazuri, trebuiesc urmariti pasii de mai jos:

    Se face programare la Administratia Financiara de care apartine punctul de lucru pentru predarea memoriei fiscal;
    Se anunta societatea comerciala de service pentru deplasarea unui tehnician la Administratia Finanaciara la data programata.
    Clientul impreuna cu tehnicianul se prezinta la Administratie cu:
        casa de marcat;
        cele 2 registre ale casei;
        declaratia de instalare a casei;
        documentele firmei;
        stampila.
    Se preda memoria fiscala cu un raport de activitate.
    Se intocmeste un proces verbal pentru predarea memoriei.
    Se depune o cerere pentru atribuirea noului numar fiscal la ANAF.
    Documentatia necesara:
        procesul verbal de predare a memoriei;
        factura casei de marcat;
        actele noului punct de lucru;
        actele firmei si stampila.
    Refiscalizare.

Cum se procedeaza in cazul in care comerciantul isi schimba denumirea firmei, sau in situatia in care casa de marcat isi schimba proprietarul?

In aceste cazuri, trebuiesc urmariti pasii de mai jos:

    Se face programare la Administratia Financiara de care apartine punctul de lucru pentru predarea memoriei fiscale;
    Se anunta societatea comerciala de service pentru deplasarea unui tehnician la Administratia Financiara la data programata;
    Clientul impreuna cu tehnicianul se prezinta la Administratie cu:
        casa de marcat;
        cele 2 registre ale casei;
        declaratia de instalare a casei;
        documentele firmei;
        stampila.
    Se preda memoria fiscala cu un raport de activitate;
    Se intocmeste un proces verbal pentru predarea memoriei;
    Revinderea casei de marcat nu se poate face direct ci prin intermediul unui distribuitor autorizat DATECS;
    Se depune o cerere pentru atribuirea noului numar fiscal la ANAF;
    Documentatia necesara:
        procesul verbal de predare a memoriei;
        factura casei de marcat;
        actele noului punct de lucru;
        actele firmei si stampila.
Pagina se incarca